سفرنامه، روز اول

وقتی به دل طبیعت میزنی، باید طبیعی رفتار کنی! و این یعنی دوری اجتناب ناپذیر چند روزه از تکنولوژی و یعنی تاخیر توی گزارش دادن به شما مخاطبای خوبمون!

خب بریم ببینیم این چند روز چطور گذشت.

روز اول درفک

قله ی درفک

سفر به این شکل برای همه ما تجربه جدیدی محسوب میشه. آدم‌هایی که از قبل همدیگه رو نمیشناسند حالا قراره با هم به یه سفر نسبتا طولانی برن. شاید همه اولش مثل من کمی استرس داشتند این رو تا حدودی میشد توی نگاهشون خوند، از یه جهاتی ماجراجویی ما مثل مسافرت با یه تور مسافرتی بود ولی خب تفاوت‌هایی هم داشت مثلا توی این سفر فقط خود سفر نبود که اشتراکی بود، امکانات، کمبودها و بد و خوب سفر بین همه مشترک بود و خب شاید همین باعث ایجاد یه استرس توی ما می‌شد، هیچکس دلش نمیخواد باعث خراب شدن شادی یه جمع بشه، اما همین که چند دقیقه‌ای گذشت و یخ بچه‌ها کم کم آب شد، همه چیز عوض شد. همه خیلی زود با خصوصیات رفتاری همدیگه آشنا شدیم و اینطوری دیگه کاری نمی‌کردیم که باعث رنجش همسفرهامون بشیم. آدم‌های غریبه چند دقیقه پیش حالا حسابی با هم گرم گرفته بودند و کلی میگفتند و می‌خندیدند.

اشتراک گذاری سفر

زمان‌هایی که توی مسیر توقف میکردیم تا کمی استراحت کنیم همه‌اش به شوخی و خنده می‌گذشت.

سفر کاروانرو

مقصد اول ما قله درفک بود. تجربه هیجان انگیزی که تا قبل از اون به این شکل نداشتم.

سفر کاروانرو 2

توی درفک مجبور بودیم برای همه کارهامون از طبیعت کمک بگیریم. برای درست کردن غذا و گرم شدن در شب نیاز به آتیش داشتیم و برای داشتن آتیش به هیزم احتیاج داشتیم. برای همین قبل از اینکه به سمت قله حرکن کنیم با راهنمایی اهالی منطقه از درختهایی که شکسته بودند و روی زمین افتاده بودند هیزم تهیه کردیم. مطمئن باشید که حسابی حواسمون به محیط زیست بود، نه زباله روی زمین رها کردیم و نه به درختهای سالم صدمه زدیم.

سفر کاروانرو 3

در نهایت به قله رسیدیم و شروع کردیم به آماده کردن جایی که قرار بود شب بمونیم

سفر کاروانرو 4

تجربه کمپینگ روی قله درفک خیلی جالب بود، وقتی شب شد وسط تابستون داشتیم از سرما به خودمون میلرزیدیم. البته از حق نگذریم شاهین یه شام فوق العاده با دال و پیاز و سیب زمینی درست کرد که وسط اون سرما خیلی خیلی چسبید.

سفر کاروانرو روز اول

بعد از خوردن شام از دیدن آسمان زیبای شب و سکوت آرامش‌بخش منطقه کلی لذت بردیم. باور نکردنیه که همچین جای زیبایی توی ایران داریم.

سفرنامه carvanro

پوریا که موقع دیدن صحنه‌ی طلوع ماه روی قله‌ی دُرفک گفت: این قشنگ ترین صحنه‌ایه که تو زندگیم دیدم.

سفر carvanro و toiran

صبح روز بعد همه وسایلمون رو جمع کردیم و آماده پایین اومدن از قله شدیم، همونطور که گفتم حسابی حواسمون به محیط زیست بود به هر حال کاروانرو داره فرهنگ به اشتراک‌گذاری سفر رو ترویج میده که به نوبه خودش کمک زیادی به بهبود وضع هوا میکنه، خلاصه اینکه محیط زیست برای ما خیلی مهمه!  D:

سفر

تجربه جالب دیگه ما دیدن یک یخچال طبیعی توی منطقه بود. مردم روستایی و چوپان هایی که بالای قله درفک زندگی میکردن از یخچال طبیعی روی قله یخ میبردن برای اینکه به آب آشامیدنی تبدیلش کنن، به پیشنهاد شاهین در مسیر برگشت به دو تا از زن‌های روستایی کمک کردیم که گونی‌های یخشون رو از غار بالا بیاریم، خسته شدیم ولی حس عالی‌ای داشتیم. نزدیک شدن به آدمهایی که تا همین چند لحظه پیش نمیشناختیم و ارتباط گرفتن باهاشون، اصلا کار سختی نبود.